Prodavačky se bojí o můj život

Potřebuji prázdniny!

Víte, kousek od redakce pestrého týdeníku je takový malý obchůdek s novinami, časopisy, lihovinami, nealkem, cigaretami a podobnými maličkostmi. Za jeho pultem se střídá několik žen běžného až mdlého rozumu. Přesto jsem si krámek oblíbil, a můj spolupracovník Tomáš taktéž. Proč? Protože v něm prodávají levné a krásně vychlazené litrovky coly light.

S Tomášem tak vždycky zajdeme na obídek, porozjímáme nad vlnovkami číšnic, a cestou zpět do háku si každý jednu litrovku pořídíme. Tomáš je totiž stejný lightkový aficionado jako já. A tak není divu, že si nás prodavačky v krámku už zapamatovaly, ono dva vysoké mládence, co po vás denně chtějí litrovku lightky, si snad ani nelze nezapamatovat.

Minulý pátek se mi to stalo. Tomáš neměl čas, protože jsem ho věrolomně poslal někam pracovat, i šel jsem na oběd sám. A po obědě do krámku. Toho dne právě sloužila jedna z oněch spíše mdlých prodavaček. Vyslovil jsem své přání, ona se na mě útrpně podívala, sáhla do chladícího boxu, a když mi vytouženou láhev podávala do chtivě se klepající ruky, rozhovořila se.

„Nejste vy náhodou ze stejnýho podniku? Vy a ten druhej colař?“
„No jasně, že jsme,“ zubím se já.
„A jak to můžete pít, denně litr tohohle hnusu?“
„Nám to chutná!“
„No jo, ale co to s vámi udělá za pár let?“
„Nevim, asi umřem,“ krčím rameny a opouštím krámek.

Pominul jsem fakt, že ona žena vykázala značně neobchodnického ducha. Budiž, třeba má peněz dost, že chce zrazovat pravidelné zákazníky od pravidelného nákupu. Ale stejně jsem se nad jejími slovy zamyslel. Ono je pravda, že když si prostudujete složení lightky, tak asi příliš nezajásáte, tedy pokud nejste blázen do anorganické chemie. Ale ta chuť, ta to všechno vynahrazuje. Viděli jste ten díl Futuramy o odhaleném tajemství nápoje Čermák? Tak víte, o čem mluvím!

Nicméně dal jsem si takový malý test. Vydržím alespoň od pondělka do pátku bez oblíbeného nápoje? Já věřím, že ano, i když je středa poledne a já si už dost zoufám a myšlenky na lahev s bílým uzávěrem a stříbrnou etiketou mě uvádějí do nábožného vytržení. Ovšem vytrvám!

A teď už zbývá jen vysvětlit doposud tajemný perex. Tak tedy vězte, že včera zakoupené tričko s velkým nápisem I Need Holidays jsem na sebe dnes ráno navlékl a v práci s ním dělám velkou parádu. Bloumám nazdařbůh chodbami korporátního komplexu a doufám, že potkám co nejvíc co nejvýše postavených lidí, aby si uvědomili, že příští týden mě opravdu neuvidí, anžto se budu s F. veselit kdesi na Vysočině.

A tím nemyslím ten mastný salám.

Příspěvek byl publikován v rubrice Přelomové texty a jeho autorem je lobo. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

35 thoughts on “Prodavačky se bojí o můj život

  1. Pořád sháním onen profláklý plakát s nápisem Slurm … kdybys něco viděl,kup mi jeden :)

  2. Mamed: taky bych ho chtěl, jéje! :-)
    P~O: na etiketě o tom není ani zmínka!

  3. Vůbec nechápu, proč byl Slurm přeložen jako Čermák, ale je to geniální … :)

  4. jako ostatně všechno, co s libovolným Čermákem souvisí:-))

  5. P~O: samozřejmě, že vyrábí. ale jenom z těch, které dostávají light krmivo

  6. za všechny mdlejší rozumyse ptám: jak může někdo pít nápoj který kromě cukru, sirupu a cukru neobsahuje ani kofein?

  7. F.: a jednou se jistě dočkáš:-)) ale ona zas tak nosná nebyla:-)
    Isabelle86: New Yorker, samozřejmě…
    brtník: lightka kofein obsahuje, jinak bych jí nepil!

  8. VysočinaTak si užij dovču, protože na Vysočině je to nejlepší :-)

  9. Péťa: děkuji pěkně. pokud tedy nemyslíš ten mastný salám:-)

  10. z novinMladí lidé cítí rozdíl mezi levnými sítěmi H&M, Kenvelo, C&A, New Yorker či Terranova na jedné straně a značkovým zbožím od firem Adidas, Nike či Hugo Boss.

  11. Jak hezky se mi to četlo s colou light v ruce =)))

  12. Lithin: provokace!
    P~O: dobrá. co ty máš co citovat za mladé lidi? :-) ))

  13. Práce už ti zatemňuje mysl, ulehčím ti to. Chtěl ses asi zeptat, co mám co citovat HN. Má odpoveď je nasnadě: Kdo, když ne já, kdy, když ne teď?

  14. P~O: tys byl vždycky nebezpečný disputér! kdo, když ne teď, kdy, když ne ty?
    DON: a ty jseš kdo, prosimtě?

  15. No to už je ale opravdu trapné, přes Magion to přece umí všichni!

  16. dovol mi, abych se ti vysmal. lightka ze ma nejakou chut? vzdyt se to neda pit. a jeste z plastu!?! (no u te lightky je to asi jedno, to je fakt.)
    kazdy pravoverny ctitel coca-coly ti povi, ze jedine plnotucna a ze skla. kdyz je nejhur, tak z plechovky. cokoliv jineho neni hodno pozornosti. to uz bys rovnou mohl pit pepsi, rouhaci …
    trikrat hanba tobe, lobo! trikrat hanba!!!

  17. anjin: psche, plnotučná kola je podle mě mnohem zhoubnější! je fakt, že ze skla chutná nejlíp, ale co nadělám – skleněné litrovky se v běžné prodejní síti nějak nevyskytují. prostě plast-slast:-)

  18. Jako by nastal čas začít hlásit pravou víru…
    Tak tedy: Když kola, tak PEPSI!
    Když něco od Coca-Cola Corp., tak KINLEY TONIC!

  19. P~O: proboha, Petře, pár let v exilu, a takhle jsi dopadl… :-)

  20. Lobo Pepsi pije. Jemu je to fuk. Hlavně,když je to light :o )
    Lobo promiň, vynahradím ti to salámem.

  21. Chachá, teď vylézá pravda na světlo, ale nechce se jí…

  22. P~O: ne, já se pohoršoval nad tím tonicem! pepsi mi opravdu nevadí, je-li light, a taková pepsi twist light je podle mě zcela vynikající!
    F.: ale ať je pořádně mastný:-)

  23. COŽE??? Ty máš výhrady proti nejlepšímu tonicu?

  24. Nejen! Doufám, že si tě kvůli tomu nebudu muset smazat ze seznamu potenciálních kamarádů!

  25. Ano! Tonic! (I když upřednostňuji spíš švep-pes). A když colu, tak Pepsi-MAX!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>