Prvních patnáct

Mimořádně obskurní, disgustující, frivolní a perverzní zápisek!
Hm, protože o víkendu neproběhlo skoro nic, co byste tu už milionkrát nečetli, budu dnes raději suchý a nudný a uchýlím se k berličce, kterou si pomáhají méně schopní pisatelé, když jim dojde inspirace. Takže tady je lobův průvodce po galaxii filmového plátna. Je to patnáct mých nejoblíbenějších scén. I když jsem každý z těch filmů viděl mockrát, přesto znovu a znovu tajím dech, směji se, pláči nebo si to prostě užívám.

Jen pro pořádek: Scéna číslo jedna je opravdu číslo jedna, ničím nedostižná a nezastupitelná. U scén 2-14 už pořadová číslovka není shodná s důležitostí.

1) Skupina vrtulníků letí nízko nad zemí do Mogu. Nikdo nemluví (ono by to ani nemělo smysl), vojáci klátí nohama volně v prostoru a jeden mává klučinovi, který o jejich příletu telefonem zpravuje šéfa povstalců.

2) Dveře invazního člunu se otevírají a z vojáků v předních řadách člunu začnou kulky rvát kusy masa.

3) Oldřich Nový provází svého šéfa bytem Adiny Mandlové, předstírajíc, že jde o byt jeho a Adina je jeho manželka.

4) Študent shazuje mrtvého Prcka ze záchranného člunu. Když mu chce německý pilot pomoci, odbývá ho slovy „ne, já sám.“ Z téhož filmu: Mechanici a pes čekají, až se „jejich“ posádka vrátí z letu. A ještě jedna z téhož filmu: Prcek nechce zraněnému Študentovi říci, že ho ta jeho opustila.

5) Frank Drebin má do nosu zakouslou japonskou samurajskou rybku, strhává ji, háže ji mrtvou do akvária, z rukávu mu vytéká asi pět litrů vody?

6) Zlý terminátor dostane zblízka zásah brokovnicí do hlavy, ta se mu jen podivně vyduje, jinak to s ním nic nedělá.

7) Vrtulník naráží do boku mrakodrapu, simulace je narušena (zdravím partiovku:-) ), skleněné výplně se rozvlní, Neo zachraňuje Trinity.

8) Dva vetřelci si „povídají“ ve svém „vězení.“ Třetí to sleduje se znepokojením ve tváři (lze-li toto o vetřelcích říci). Dva „domluvení“ vetřelci se na něj vrhají a zabíjejí ho.

9) Šest vražedkyň ve vězení zpívá a tančí tango. Každá postupně vypráví, za co se za mříže dostala.

10) Naštvaná návštěvnice putyky sjebává mexikánského výčepáka za mizernou kvalitu služeb. Výčepák se pohledem domlouvá se svým kámošem, jestli ji za to zabijí nebo ne.

11) Antonio Banderas se schovává za náhrobní deskou, protože se mu chystaný atentát nepovedl zcela dle představ. Mezi zuby cedí „Ajajajaj!“

12) John Travolta při vyprávění zábavné historky omylem ustřelí hlavu svému parťákovi.

13) Profesionální zabiják říká amatérským zlodějíčkům, kteří na něj míří: „Vaše zbraň má na boku napsáno Replika. Moje tam má napsáno Desert Eagle .44.“ A ještě jeden dialog z téhož filmu: „Kde je ten diamant? / Ten pes ho sežral. / Otevři ho. / Cože? / Otevři ho!“

14) Andrew Lincoln zazvoní u dveří Keiry Knightley, a když mu přijde otevřít, pustí z kazeťáku koledy a na několika listech papíru jí předloží svoje vyznání.

15) Totálně zkrvavený a domlácený Bruce Willis zapaluje zippákem louži leteckého benzínu, vyteklého ze startujícího letadla. Plameny letadlo doženou a to ve vzduchu vybouchne.

Pole pro psychoanalýzu máte volné.

Příspěvek byl publikován v rubrice Přelomové texty a jeho autorem je lobo. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

36 thoughts on “Prvních patnáct

  1. travolta rozhodně neustřelil hlavu svému parťákovi – moje analýza tedy končí výsledkem, že jsi pulp fiction neviděl…:-))

  2. enimen: to vím taky, že nesejmul Samuela. slovo parťák je tu použito v širším slova smyslu, nauč se být velkorysý! :-)
    Karl: no, kde, jako vždycky nikde!

  3. Scéna číslo jedna je číslo jedna, nedostižna a nezastupitelná, u scén 2-14 není číslovka shodná s důležitostí. A scéna 15 je na tom jak? Je to nejméně oblíbená z patnácti nejoblíbenějších? :-)

  4. 16) Pučmeloud rabuje obrovskou rukou čmeláčí příbytek: "Samý sádlo, samý sádlo, to je mazaná rodina."

  5. Jura: sakra, ty jsi pozorný a já jsem nepozorný! ale já z toho vybruslím: Scéna číslo 15 je klenotem, který se co do pořadí pohybuje výše či níže podle mého momentálního rozpoložení:-)

  6. 12:07? Doufám, že jsi to psal v obědové pauze. Protože jestli ne, pak chci být také šéfredaktorem. Ale jinak pěkný post jako vždy. Navíc námět k zamyšlení…:o) Snad ti z toho neudělají řetězovku…

  7. jak to tak čtu, tak kdybych se s tebou měla dívat na televizi, tak si myslím, že bysme se ani nepohádali:o)), pokud by ses ovšem nechtěl dívat na Franka, to tedy neee…

  8. jarmilka: Dívat se s lobem na televizi? Ty jsi asi neviděla jeho včerejší foto… ;o)

  9. miluji scénu č.13 !
    k scéně č.5 snad ještě "To je Enriko Palazzo"

  10. F.ale když já mluvím o dívání se na televizi, tak tím opravdu myslím dívání na televizi:o))

  11. nejlepší je scéna 16. a to ani nemusím být velkorysý…

  12. právě jsem se vrátil z oběda, tak popořadě:
    partiovka: postavy s vymyšlenými jmény sem nepatří:-))
    F.: šéfredaktoři nemají polední pauzu, aspoň ne v tom klasickém slova smyslu:-)
    jarmilka: dobrá nabídka, ale toho Franka se nevzdám!
    enimen: buď velkorysý!
    dalimil: máš recht, Enrico Palazzo by si také zvěčnění zasloužil:-)
    amok: za koloušky se stydím!

  13. PD: 9)?
    14) žádná ironie, mě to fakt dostává:-)

  14. lobo: 9)Jako že: jo – !
    14) Tak ale pšššt, já dělám, že jsem ten film neviděla, voni by se mi smáli:)

  15. PD: 9) tak to jo, to jsem rád:-)
    14) nikdo ze mě nic nedostane…

  16. Pop… six… squish… a-ah… Cicero… Liebschwitz…

  17. na vetsine filmu se shodneme, u scen bych nekde volil jinak. namatkou u 12:

    - Whose motorcycle is this?
    - It’s a CHOPPER, baby.
    - Whose chopper is this?
    - Zed’s.
    - Who is Zed?
    - Zed is dead, baby, Zed is dead…

    (pro jistotu i s prekladem ;) )
    - Чей это мотоцикл?
    - Это ЧОППЕР, детка.
    - Чей это чоппер?
    - Зеда.
    - Кто такой Зед?
    - Зед умер, детка, Зед умер …

  18. shit!omlouvam se, takova pekna azbuka to byla, nez to dostalo do sparu bloguje. no ale doufam, ze i tak si poctes … :)

  19. Tady jsou všichni tak bystří, to by mi mohl někdo prozradit, z jakého filmu je scéna 9! Předem díky…
    Taky jeden návrh 17) I knew it. I’m surrounded by assholes! [Dark Helmet pulls his face shield down] Keep firing, assholes!

  20. baklazanchicago. naprosto uzasna zalezitost (ta scena, i cely film, i kdyz k nekterym jinym scenam mam urcite vyhrady)!

  21. Například scéna s loutkohercem a novináři je podle mě navýsost skvělá! Kromě toho mě úplně dostalo, že všichni tři hlavní aktéři si všechno zpívali a tančili sami. Tomu už se říká herectví panečku. Když občas v TV slyším, jak v rámci dabingu naše showbiz hvězdy v různých zahraničních filmech přezpívávají v originálu většinou povedené písničky, nejraději bych si vypíchl uši.

  22. hansloutky: ano, take jedno ze silnych mist. spis mi vadi treba scena "life is a cabaret".
    dabing? no to ma jednoduche reseni – tv nemam, v kine chodim jen na titulkovane verze (i kdyz to je nekdy celkem opruz, treba sw3 byly bez dabingu nejdriv od 23:10) a na dvd puvodni zvukova stopa taky je …

  23. ano, Chicago mám rád, a novináři-loutky jsou opravdu povedení.

  24. Tak děkuji za objasnění, teď už vím, proč mi to nebylo povědomé – Chicago jsem neviděl. Asi to je chyba, pokusím se o nápravu… :)

  25. Baklažán: No, pokud jde o Dark Helmeta, já bych vybrala ještě jinou scénu – příchod, řinčení zbroje, chrčení, nadzvednutí hledí a zoufalé lapání po dechu. Anebo scénu s videokazetou – "Tak si to pustíme a podíváme se…"

  26. asTMA: "Nem tudom mert mondja Uncle Sam hogy en tettem…" muhehe, to je vono:) Chicago má jeden z mála soundtracků, který se mi líbí stejně jako film:)

  27. PD: Amen! :o ) "… -Yeah, but did you do it? -A-ah! Not guilty!"

  28. Já to nepochopil, platí to pořadí nebo ne? protože jestli ten Oldřich Nový skutečně chodí bytem až poté, co kulky rvou kusy masa, dostává to úplně jinou dimenzi!

  29. tak pro Petra ještě jednou: pořadí platí jen do čísla 1. pak už je to jedno…

  30. Stejně si ale myslím, že film, ve kterém hrají Oldřich Nový i John Travolta, prostě neexistuje. Ty nás houpeš!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>