Laický bla bla bla bla… počtvrté

Ty Alpy, ti Rakušáci!

Třetímu dni dovolené patří v mém osobním žebříčku špatných rán jedna z čelních příček. Kombinace alkoholů předchozího večera rozleptala mou žaludeční stěnu i osobnost; viním především otřesnou Moonshine vodku, strašlivou chemickou substanci, oproti které je coca-cola light čistým bioproduktem. Ploužím se okolo penzionu, sténám a děsím náhodné kolemjdoucí.

Zasedám ku snídaňovému menu, a zvláštní věc: Z naší osmičlenné skupiny jsou kromě mě alespoň částečně naživu jen F., Petzka a Pavel. Zbylé dvě dvojice ještě pravděpodobně bojují o život na přístrojích, ostatně není divu – ve srovnání s námi šli tito čtyři výtečníci spát ještě později a mnohem vrávoravěji.

Zkouším se léčit osvědčenými recepty, ale vše marno: nepomáhá ani lightka, ani zmrzlina, nic. Původním plánem dnešního dne bylo koupání, ale obloha má barvu paluby letadlové lodi a voda nás zatím láká pramálo. Co tedy? Hledáme inspiraci v informačním středisku a dobře děláme – v nedalekém Bad Ischlu se koná největší bleší trh všech dob, tedy ideální nenáročná zábava! Sedáme v automobil a vyrážíme, je to necelých dvacet kilometrů.

Bad Ischl se ukazuje býti krásným a malebným, to nás ani nepřekvapí. Navíc se dělá krásně! Bleší trh nacházíme, ale je nějaký malý…přesto investujeme pár drobných do nákupů věcí, které nás jednou možná budou mrzet. Procházíme k centru, hledáme místo k naobědvání se, a šťastnou shodou náhod nacházíme ten opravdový bleší trh – sedmisetmetrový pruh asfaltu, plný stánků s nejrůznější veteší.

Obcházíme spíš ze zvědavosti než z touhy nakupovat. Sortiment je typicky rakouský – podobenky Franze Josefa I., válečné medaile, části uniforem, cokoliv s loveckými motivy, cokoli s hákovým křížem, knihy, pohledy, oblečení, polodrahokamy, neidentifikovatelné kusy železa, panenky, plyšáci, bankovky, zvířecí lebky s parohy, vše opatřeno patinou v řádu desítek až stovek let.

Vysíleni zapadáme do pizzerie, kde je pivo kupodivu levnější než v našem městečku, a pizza Al Capone je výtečná – ačkoliv, když si o něco později při procházce zdravě odříhnu, na zlomek vteřiny se obávám, že slavný mafioso se ještě jednou zjeví na chodníku a mých botách.

Vracíme se do St. Wolfgangu, a když přijíždíme k našemu penzionu, těsně se mineme s druhou půlkou našeho zájezdu. Kamarád-právník se vyklání z okénka a křičí něco o tom, že voda je skvělá a že jedou na výlet, budiž. Necháváme je svému osudu, převlékáme se do plovacích úborů a jdeme zkusit, co je na řečech o vodě pravdy.

Odhodlávám se jako první, zatínám zuby a kroutím palce u nohou, voda je možná až příliš cool, ale nevzdávám se a jdu dál, pak pár temp, brr, ale plavu, rozhlížím se a zjišťuji, že jsem jediný plavec v celém Wolfgangsee, pak na břeh a dělám hrdinu. Petzka s Pavlem mě následují, F. raději ještě odkládá otužování na další den.

Následuje pohodový večer – na terase dokalujeme zbytky alkoholů, počasí už je opravdu letní a i mně se po pár pivech dělá lépe. Pak je potřeba dopít zásoby whisky, abychom ji nevezli zpátky, a ještě pár slziček slivovice, a svět se zdá krásný. Druhá polovina zájezdu je stále nezvěstná, ale snažíme se jejich osudem netrápit – usínáme zlehka a s úsměvem.

Příspěvek byl publikován v rubrice Přelomové texty a jeho autorem je lobo. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

7 thoughts on “Laický bla bla bla bla… počtvrté

1. lobo:jak rikam,to je proste proto,ze sis nevzal zimni plavky…je jasne,ze v tak studeny vode tvoje metamorfoza v zenu,netrvala dele jak deset vterin..

2. kamarád-sklář: Kdybys viděl ve vodě loba a ty jeho nádherné bradavky….Byly snad hezčí než hora „Bradavka“….

3. právě, kamarád-právník v Rakousku začal pochybovat o své orientaci, a to si ani nekoupil kožené kalhoty…

4. na co by kamaradu pravnikovi kalhoty byly,kdyz je mel po vecerech vecne stazeny a noci travil na kolenou v predklonu :-)

5. Svatá pravda, lobo mi dával skutečně zabrat…Jeho výdrž je neskutečná – je doslova neukojitelný:-)