IT Crowd v praxi

Doba, kdy sáhnu k násilí, se blíží

IT Crowd je skvělý sitcom, jeden z nejpodařenějších, o tom není pochyb. Nepřestává mě ale udivovat, o kolik je realita počítačových odborníků s nízkým stupněm socializovanosti děsivější…

Poprvé jsem se s IT oddělením setkal po nástupu do velkého a respektovaného deníku. Redakce byla plná zastaralých počítačů, třetihorních tiskáren a faxů z úsvitu věků. Vše spolu bylo propojeno a mělo fungovat, ovšem šlo jen o zbožné přání. Elektronickým mašinkám vládl dvoumetrový zavalitý plešoun s kozí bradkou; proslul tím, že po budově se pohyboval v rozšmajdaných pantoflích a vytahaných teplácích, hlučně se smál svým vtipům (jako jediný), oplzle útočil na kolegyně a pracovní oslavy zakončoval tím, že se opilý zřítil pod bar a pomočil.

Z výše popsaného na vás může onen muž působit jako sympaťák, ale nenechte se mýlit: jakmile bylo potřeba přinutit k poslušnosti zlobivý počítač nebo zaseklou tiskárnu, bylo zle. Každý žadatel musel počítat s mumlanými i nahlas vyslovovanými nadávkami a několikahodinovým čekáním, než jeho žádost byla realizována.

Dalšího signifikantního člena IT rodiny jsem potkal při službě v malém nerespektovaném deníku. Onen hoch měl metrové dredy a svět vnímal přes permanentní clonu THC, ale k jeho cti může být řečeno, že jen málokdy se na jeho odborný zásah čekalo déle než hodinu.

V pestrém týdeníku mě zaujal muž, který odmítal, abychom pracovali na něčem jiném než deset let starých Macích; měly výkon vietnamské kalkulačky, ale to mu zřejmě vyhovovalo. Navíc se mohl pochlubit hezkým úspěchem na společenském poli – byl ženat a povil potomka, což u IT mužů zdaleka nebývá pravidlem.

Nu a nyní, v malé a nerespektované televizi, kde IT oddělení tvoří polovinu stavu, se odehrávají zločiny, o kterých ani nechcete slyšet. A jelikož v některých dnech na mě připadá nutnost s počítačovými mužíky jednat, tak se obávám, že předčasné šediny a žaludeční vředy mě neminou…Čistě hypoteticky si představte, že včera večer jsme v redakčním systému objevili poměrně závažnou chybu, nahlásili jsme ji, a – nic.

Máme tu dnešek, potřebujeme pracovat, a – nic. Problém nejen že se neřeší, ještě se ani řešit nezačal. A já chřadnu a šednu a vztekám se, ale vše marno. Hypoteticky, samozřejmě.

Příspěvek byl publikován v rubrice Přelomové texty a jeho autorem je lobo. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

18 thoughts on “IT Crowd v praxi

  1. mno, ja se nechci zastavat vasich ITaku, tohle by se melo resit ASAP, ale z druhe strany barikady, umis si predstavit, co takovi lidi nekdy vytrpi s uzivateli? :) neni se co divit, ze uzivatelskou podporu delaji jen natolik otrli (a zaroven obvykle i natolik nefundovani) lide, kteri maji jako zbrane proti lidem pantofle ci THC, protoze jinak by sli za mnohem pohodovejsi praci typu programovani The Game pro Konstantina Konaliho ;)

  2. To není nic oproti helpdesku v jiném nerespektovaném deníku. Před třemi měsíci jsem tam na výslovné doporučení IT technika zaslala dva požadavky a ještě na mě nepřišla řada…

  3. it crowdještě jeden podobný příspěvek a začnu psát blog o tom jaká hovada jsou uživatelé ;-)

  4. Quanti: otrlí, to jo, to oni jsou:-)
    mamed: sichrhajcka vždycky pomůže!
    F.: tři měsíce, to je tak akorát:-)
    lucky: ano, to chceme! :-)

  5. Mě si zas furt pletou s IŤákem. Občas se ke mně přitočí nějaký kolega a zeptá se mě, jestli nevím, proč jim nejede wifi nebo tak nějak. A já vždy velmi spolehlivě nevím. Doufal jsem, že už jsem za ten rok prokázal dostatečnou neschopnost v tomto oboru. A ono kdepak, oni se ptají furt.
    Ale mám je rád. :)

  6. adbar: právě, tím, že nevíš, vypadáš jako jeden z IT!
    mykee: možná by o tom Spielberg něco natočil…

  7. lobo:a nebyl nakonec dvoumetrovej, pochcavajici se typek preci jen vyhra?mam kamarada,co chodil mocit do loznice k rodicum jeho divky.a ma mu to snad nekdo za zle?ba,vycita mu to nekdo z nas?nikoli,pro vsechny je to sympatak :-)

  8. sklář: ne každý je tak tolerantní:-)
    erie: cha, milionkrát! ale bez obav, už to jde – stačí napsat na blog a je to…

  9. no v nasom denniku to funguje tak: nejde mi pocitac, zavolam nasmu IT odbornikovi a on mi povie: ‚A co ja s tym mam? To mam akoze prist?‘ A nepride. Tak si to vacsinou musim opravit sam.

  10. a teď si představte, že přímo v IT firmě jsem já zaměstnána…

  11. a teď si představte, že přímo v IT firmě jsem já zaměstnána…

  12. proto stejný příspěvěk 2x (nějak nám zlobí připojení:-)

  13. bela: všichni to pochopili, už nemusíš nic dodávat:-)))

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>